onsdag den 28. marts 2018

Længsel efter Forår og et strikket "påskeæg"

På denne tid af året har jeg lagt mærke til, at jeg får lyst til at strikke i grønne farver

Jeg har netop strikket en lysegrøn "Forårsluner" - en god og sikker barselsgave - men jeg fik lyst til mere grønt

Længslen efter forår kalder farverne frem først og fremmest de grønne hos mig

 - er ny årstid hvor alting spirer frem

Lyset har stor betydning for mig - jeg er ikke meget for de mørke vintermåneder, selvom det er blevet så meget bedre, nu hvor jeg kan strikke mig gennem vinterens kolde måneder

Det var forøvrigt sådan "Forårsluner","Spiren" og "Sommerfugle"blev til de foregående år

Nu blev det så Grønært. Jeg fik den ide at strikke et lille påskeæg til et lille nyt menneske.

Det tog ikke lang tid

God til en forårsbaby eller børnehavebarnet. Jeg har lavet opskriften fra 0 - 6/8 år.

Den er let at gå til - ingen montering efterfølgende. Knaplukningen laves med det samme som på mine øvrige opskrifter med den lukning

Denne i str 6 mdr er strikket i dobbelt Coast fra Rasmilla - her er knapperne også fra. Jeg brugte kun 70 gram

Strikkefastheden er 22 m på p 4 mm



Opskriften Grønært finder du her www.ellenlarsendesign.dk

Rigtig god påske

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.