tirsdag den 11. april 2017

123cardigan...eksperiment "steeking" lykkedes igen igen

Jeg har været i gang med et større projekt

Jeg har ofte strikket cardigan i uld, som jeg har strikket rundt for så at klippe op efterfølgende

Metoden jeg bruger, er illustreret på bedste vis hos Kate Davies

Det er enkelt og ligetil - men om jeg var nervøs allerførste gang. Ja!!

Lidt nervøs var jeg også denne gang, da jeg ville forsøge i Blackhill Cottonwool. Jeg adspurgte det strikkende folk på diverse sociale medier, og svaret var som altid modsatrettede

Så jeg måtte gøre mine erfaringer selv. For mig virkede det.

Min 123cardigan er nu vasket og er fortsat hel og fin. Strikket i 3 blålige nuancer i Blackhill Cottonwool


Til at låse hver enkelt maske med - hæklede jeg med et stærkt strømpegarn


Jeg ventede denne gang med at klippe op, før jeg havde strikket forkanterne. Det var en god idé, da det var meget nemt at afmærke knap og dertil hørende knaphuller. Der var hold på sagerne. 



Børnemodellen blev fin med forhøjet nakke - ligesom min tidligere voksenudgave i højlandsuld


Alting har jo også en bagside, som også skal være pæn. Man kan jo vælge en diskret farve til at hækle med. Jeg har ikke syet disse til kanten,da de lægger sig så fint, når den tørrer fladt efter vask



Nu er der basis for en familieopskrift her eller enkeltvis her

God påske til jer alle kære læsere




1 kommentar:

  1. God ide at afprøve teknikken på en børnehave cardigan... Jeg har endnu tilgode at prøve at klippe i strik.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.