fredag den 24. juni 2016

Spiren og Noa - to børneprojekter

"Nu er jeg klar til at gå på sommerferie " siger efterlønneren

Jeg anser mit strik som et arbejde jeg nu har. Det bliver i hvertfald prioriteret som sådan

Et arbejde, hvor der ikke bliver skelet til timer, men hvor tiden flyver afsted

Tid til fordybelse og stille glæde.

Det føles mest som "rigtigt" arbejde, når der skal skrives opskrifter

Det tager typisk et døgn at samle alle noter og formulere, så det bliver lettilgængeligt sprog.

Typisk sidder jeg fra tidlig morgen til sen aften med meget få pauser.

Jeg skal være i flowet af tankerækker, matematiske udregninger og skarphed i formulering

- vil helst ikke forstyrres

Det er lidt udmattende - men sjovt

Så skal der en god nattesøvn til og genlæses næste morgen med friske øjne- luges de sidste fejl

selvom man ved, at nogen er der nok. Så skal korrekturlæseren i gang.

Andre gange skal der samles masser af noter fra teststrikkere, hvis sådanne har været på.

Mange gange strikker jeg selv i flere størrelser - det er dog mest til de små.

Nå, men nu kalder mit nyerhvervede sommerhus snart ved Østkysten. 1. juli er dagen

Så derfor SOMMERFERIE - noget helt andet - og kun ufærdige projekter kommer med - intet nyt

Jeg fik lige strikket og lavet topdown opskrift til Spiren i str. 0 - 8 år


Og derefter blev min strukturtrøje - en pendant til "Mandetur" færdig.

Den kunne jo så passende have heddet "drengetur"  men jeg gik unisex vejen og kaldte den Noa. Da   jeg synes den også egner sig til piger -

Den er strikket i dobbelt Blackhill Cottonwool her str 4 - 5 år. Noa-opskriften er naturligvis også topdown fra 6 mdr til ca 8 år



Jeg ønsker alle mine læsere her en rigtig god sommer med tid til fordybelse og samvær med dejlige mennesker

Alle mine opskrifter kan i øvrigt ses her på ravelry.com



1 kommentar:

  1. Dejligt at su godt kan li at lave opskrifter. Og rigtig god ferie til dig :-))

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.