lørdag den 5. december 2015

5. decembertip ....pæn kant på knaplukningen


I nat var det så "Helga", der gav den gas og ruskede de udendørs pyntede juletræer med elektrisk lys

Det suser og piber om ørerne, men så er det hyggeligt at være indendørs

Jeg stod op allerede kl 6 med kaffe i koppen og godt strikkelys, for buldrende mørkt er der.

I aftes fik jeg samlet krop og ærmer på "Sort Is", så nu kan raglanindtagningerne begynde. Så selv om jeg fik lækkert strikkegarn i går med posten, så lod jeg mig ikke friste til at starte nyt. 

Strikketid bliver der dog ikke meget af i dag. Der er køkkentjans. Der kommer gæster i morgen til middag, så alt hvad der kan laves i dag, skal gøres

Måske jeg også lige tryller mig om til en "tornado" - og løber huset rundt efter nullermænd

Dagens tip er jeg selv stødt på for nylig i denne udgave - det giver en pæn kant i den knaplukning, jeg har i mange af mine opskrifter


Mine trøjer strikkes jo oppe fra (topdown) med indbygget knapkant, så det hele laves i én arbejdsgang - i starten strikkes arbejdet derfor frem og tilbage - og først efter knaplukningen strikkes rundt.

Kanten laver jeg således: Jeg strikker ikke den sidste maske på pinden, men lægger i stedet garnet foran den sidste maske og løfter den af. Vend arbejdet. Strik nu masken drejet ret



Mens "Helga" raser udenfor - vil jeg "rase" indenfor

Glædelig 5. december

1 kommentar:

  1. Vi er åbenbart gået ind i stormtiden, sådan som den ene storm afløser den anden. Det rusker godt i taget - også her. Du starter godt nok dagen tidligt! Det er kun, når Steen møder tidligt, jeg også er oppe - som regel.... Men jeg sover heller ikke altid lige godt om natten.
    Dejligt at få strikket fra morgenen.
    God weekend.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.