tirsdag den 15. december 2015

15. decemertip ...vendestrik i retstrik

Dagen i dag blev en af de dage, hvor jeg har været optaget til anden side

I morges blev der ringet, at barnebarnet var lidt sløj

Jamen så træder man jo lige til- nu er man jo gået på efterløn

En af mine tidligere elever havde jeg aftale med til middag, hvor han skulle komme og spise pandekager

I eftermiddag blev der bagt de populære Madam Mangor vanillekranse

Jeg plejer aldrig at bage småkager, spiser dem sjældent

men nu er man jo efterlønner, så er der jo mere tid til den slags sysler

og så er det jo hyggeligt at indføre nye traditioner - hvis de da bliver godkendt


Jeg læste desværre for sent det tip, der stod nederst. Jeg skulle have ristet mandlerne for at få mere smag til kransene - det må jeg huske næste år

Dagens strikketip:

Det er godt at have forskellige valgmuligheder - derfor denne metode til vendestrik i retstrik
Hvis du bruger metoden "Wrap and turn", jeg ved ikke hvad det hedder på dansk, men det er den metode, hvor man "pakker" masken ind.

Metoden er netop ikke god i retstrik, så kan denne måske bruges - hvis du da ikke vil bruge German short rows (tyskervending)


                          

Nu vil jeg gå til ro - en kop varm hyldedrik er drukket - forkølelse på vej - øv øv øv

Det er ikke min tur - jeg har haft 5 uger med virus for en måned siden

Godt nok er jeg efterlønner, men det gider jeg ikke bruge min tid på

Glædelig 15. december

1 kommentar:

  1. Du skal nok få fyldt din tid ud :-) Dejligt at du kan træde til, når barnebarn bliver syg. Men øv med en ny forkølelse. Nej det er ikke ligefrem det, ens tid skal gå med.
    Der er faktisk mange slags måde at lave vendestrik på.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.