mandag den 15. september 2014

Endnu en hurtig trøje str 1 ....småtterier

I weekenden fik jeg monteret og gjort klar til uldvask af alle mine små projekter.

Endnu en lækker trøje str 1 år af det lækre italienske uld.

Opskrifterne på de 3 små grå er fundet hos pickles.no - jeg kan godt lide deres enkle stil.

De brune veste her er strikket efter str 1 år i henholdsvis enkelt og dobbelt garn i Supersoft fra garn- garagen.

De har ligget et års tid, men lørdag var store monteringsdag hos mig.

Det er en tilfredsstillelse og glæde at få tingene gjort helt færdige.

Montering er ikke det sjoveste og derfor udskydes det ofte her i huset.

Nu er de vasket på uldprogram og ligger bløde og dejlige og tørrer fladt i udestuen.

Søndag blev der strikket på Laneway, som skal prøves på datteren på torsdag.

En løbetur til mine svaner blev der også tid til. De er et godt mål for turen på 5-6 km.

Nu har jeg fulgt dem, siden de var æg i reden. Desværre er de blevet reduceret fra ti til otte. Det kan være farligt at krydse motorvejen for at skifte sø ind imellem.

Forældrene er ved at slippe dem. Så derfor kunne jeg komme tættere på. Tidligere har forældrene været meget beskyttende omkring dem.

Jeg lægger mærke til efterårstegnene i naturen.

Heldigvis har september dejlige dage at byde på

God uge til dig

 

 

1 kommentar:

  1. Sikke nogle dejlige trøjer til de små. Min svigermor strikkede trøjer, da mine børn var små - det var guld værd :-)
    Kh Christina

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.