fredag den 1. august 2014

Herregårdsfrue for et døgn...

Ja, sådan kunne man næsten lade sig henføre i disse smukke omgivelser.

Et døgn er tilbragt her.

En fødselsdagsgave fra gode venner, hvor den sidste næring lige suges ud af sommerferiens allersidste fredag.

Sådan en herlig morgen, hvor man slår vinduet op og skuer ud over gårdspladsen.

Et herligt døgn med nærvær, god mad og en koncertoplevelse, som man nok ellers ikke ville have fået.

Sopransanger og pianist, der fremførte Elverpigernes sange.

Jeg kan godt forstå, at H.C. Andersen nød at komme her. Smukke omgivelser. Stedet emmede af historie.

Som vestjyde (nu bosiddende i det midtjyske) ja, så kan man heller ikke komme igennem en sommerferie uden at være ved Vesterhavet.

Og når man så er ved Vesterhavet - ja, så kunne man måske lige lave et lille svinkeærinde til en garnbutik, man nok har hørt om, men endnu ikke besøgt.

Tekstil og Kunst i Kloster 4 km fra Søndervig.

Helt sikkert et besøg værd. Et Eldorado for kvinder. I stueetagen de skønneste beklædningsgenstande og på 1. sal GARN

Mænd kan nyde en kop kaffe, avisen og den skønneste udsigt over Stadil Fjord, mens konen i ro og mag nyder de skønne garner og farver.

Om JEG købte noget?

Ganske lidt - jeg har ikke opgivet Isagers zig-zag top, så nu skal den prøves i Isagergarn. Men den skal jo først bruges næste sommer, så det bliver et tidligt forårsprojekt.

Der var også lige nogle skønne 25 grams supersoftgarn i smukke farver, som passer godt på mit lager.

Et dejligt døgn - og nu er det så blevet tid til at indstille sig på, at mandag er arbejdsdag og ny skolereform, der skal afprøves i praksis
 

Spændende

God weekend

 

3 kommentarer:

  1. Det var da en vidunderlig fødselsdagsgave... Der er så smukt på Nr. Vosborg. Jeg var meget betaget af fotografierne af stedet, de hang i den ene lade?
    Og turen blev da godt udfyldt med tur ved havet; sikke en himmel!
    Og så en tur i himlen hos Tind. De har en skøn garnafdeling... Du var da meget behersket!
    Omstilling til arbejdsliv ... så er søndagen væk.... Kom godt i gang på mandag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anne - dejligt du bemærkede det. Helt bevidst beherskede jeg mig med tanke om skabet, jeg har fuld af garn og listen med projekter. Men dejligt at samle til vinterprojekter.

      Slet
  2. Kære Anne - dejligt du bemærkede det. Jeg var helt bevidst meget behersket med tanke for hele det skab, jeg har fyldt med garn og listen med projekter. Men det er jo et tilvalg og godt at have til en masse vinterprojekter.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.