lørdag den 2. august 2014

Duet med Falkenberg

Min første Falkenberg.

Det var nu ikke meningen, det var dens tur lige nu.

Men i går måtte jeg kaste håndklædet i ringen - eller Laneway blev lagt på is for en stund.

To gange er den påbegyndt. Begge gange har jeg åbenbart lavet en fejl i starten, hvor der laves korte venderækker. I hvert fald passede mit masketal ikke.

Jeg skrev til designeren, og i løbet af en halv time havde jeg svar. Nu vil jeg vente med at trevle op, for selvfølgelig skal det rettes. Andet ville være utænkeligt.

Pludselig fik jeg mulighed for at prøve opstarten på datteren i eftermiddag, da hun er på kursus i nabolaget. Så kan jeg i hvert fald tjekke halsen og om den strikkefasthed, jeg har omregnet til, holder.

Tvivl har jeg også fået omkring mængden af garn. Ulla har brugt 200 gr uld/bomuld. Jeg købte 300 gr recycle cotton, men jeg tror faktisk ikke det er det samme, selvom jeg forstod det sådan, da hun ekspederede mig på garnudsalgs åbningsdag.

Jeg vil i hvert fald lige sikre mig, at jeg har nok

Så dagen i går var fuld af frustrationer, for faktisk havde jeg ikke lyst til at starte nyt. Jeg ville videre med Laneway.

Men en hel søndag uden strik duede heller ikke, så blev "Duet" påbegyndt.

Det var et kit jeg købte med en god rabat, da jeg var på højskole.

En ny måde at strikke på: Der skal fire pinde til en stribe. Der strikkes hele tiden 2 pinde fra samme side, før arbejdet vendes. Det giver en fin struktur og elasticitet. Der strikkes kun med to farver ad gangen, hvor sort er den gennemgående bundfarve. Den strikkes diagonalt. Dejligt garn at strikke i. Sheetlandsuld.

 

Her til morgen besøgte jeg "mine svaner". Ællingerne er nu ved at være lige så store som forældrene, der stadig er beskyttende omkring dem. Desværre er en gået tabt.

Nu er det slut med spontane løbeture

I morgen bliver min hverdag igen lagt i skema. Måske handlede mine frustrationer i går også lidt om det.

Overgangen fra ferie til arbejde er altid lidt svær. Nåede man det man havde sat sig for? Det er ikke altid ambitioner og forventninger indfries, men nogle gange skal de måske justeres undervejs.

Jeg ser tilbage på en god en af slagsen. Jeg nåede det, der blev plads til. Batterierne er ladet op.

Jeg er spændt på, hvad den nye skolereform kommer til at betyde i min hverdag.

Med åbent sind møder jeg ind i morgen tidlig med en urokkelig tro på, at det nok skal gå.

God søndag

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer:

  1. Jeg synes, jeg har læst om frustrationer over Laneway andetsteds, men kan desværre ikke huske hvor.
    Duet er bare dejlig. Den måde at strikke retstriber giver et smukt farvespil, kanterne er fine, diagonalerne giver et flot fald.... der er kun godt at sige! God strikkelyst til begge projekter.
    Og god start på arbejdslivet i morgen.... Jeg er også spændt på den kommende tids kommentarer i medierne til skolereformen!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne - medierne giver ikke det fulde billede, så godt du læser med her. Det er mig, der har klumret med Laneway pga en sproglig misunderstanding. Jeg klør på igen, for datteren skal have sin Laneway

      Slet
  2. Tjek ravelry hvor Ulla har lagt hendes ind,jeg tror hendes sorte garn er tyndere end din,ellers burde den vel ikke hedde lace .ærgerligt når man sidder og tvivler

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tager konsekvensen og bestiller 500 gr sort som kul med det samme - mon så ikke jeg har nok - ellers må jeg ud i noget kreativt

      Slet
    2. Det vil jeg tro,mon ikke også det er derfor strikkefastheden drillede ,hvis det er det forkerte garn?

      Slet
  3. God fornøjelse med Duet - og arbejdsdagen i morgen.

    SvarSlet
  4. vedr garn lace er uld/bomuld har en løbelængde på 700 meter pr. 100 gram recyrkel 100%bomuld har en løbelængde på 350 meterr 100 gram - så de 2 garner er meget forskellige

    SvarSlet
  5. Jeg har strikket Duet, og er meget glad for den, og den var også sjov at strikke. HF 's opskrifterer altid OK. Jeg glemte desværre at kontrollere ærmelængden, HF har lange arme, og det har hendes modeller også, og hun skriver også, hvor man kan forkorte, hvis man vil ( og det gjorde jeg ikke - øv) - udelukkende min egen ærgerlige fejl ;-( Dette bare for at spare dig for samme mulige ærgelse ;-)

    SvarSlet
  6. Tusind tak for påmindelsen Mona. Denne Duet har jo korte ærmer, men jeg vil huske din pointe

    SvarSlet
  7. Jeg synes simpelthen det er så inspirerede at læse din blog! Det er den jeg altid starter med, når jeg læser de forskellige jeg følger.
    Jeg er bestemt ikke en erfaren strikker, men jeg får lyst til at kaste mig ud i lidt større projekter til vinter, når mindstemand er startet i skole og jeg har fri om formiddagen.
    Tak for den dejlige inspiration :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde ord, som gør mig glad. Dejligt at du bliver inspireret til at kaste dig ud i større projekter. Selv har jeg også stor glæde af at bevæge mig rundt i blogverdenen. Der er masser af inspiration og hjælp at hente. Glæder mig til at se på din blog, hvad du går i kast med.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.