onsdag den 9. juli 2014

En uge på højskole

Det kan bestemt varmt anbefales med en uge på højskole i et fællesskab med kvinder, der deler samme passion og ikke er bange for at være lidt "nørdede"

Snakken og pindene går lystigt under workshops, samlingerne, måltiderne, gåturene, kaffepauserne mv.

Vi ankom her til Ungdomshøjskolen ved Ribe - nærmere bestemt Vester Vedsted i søndags.

Mandag eftermiddag blev vi rystet sammen med en tur til Mandø. Vi kørte langs Ebbevejen derover.

Forinden havde vi dog lige et par timer om formiddagen med Cristel Seyfarth. Spændende.

Tirsdag var jeg på mønsterstrik ved Bodil Munch, som også laver nogle skønne sjaler. Her lærte vi, hvordan man begynder på sjalet, monterer mv. Bodil havde taget en stor del af sine med.

Om aftenen besøgte jeg en lokal kunstner Trine Theut, som er fascineret af fugle som motiv.

Det er dejligt at møde passionerede kvinder, som er så optaget af det de laver, og som gerne deler deres glæde med andre.

I dag har jeg haft Charlotte Kaae som underviser i teksturstrik. Det kom der et par strikkeprøver ud af. Bobler, sildeben og krydsede masker - samt et sommerfuglemønster.

Aftenens foredrag holdt Ingerlise Lebeck om Elizabeth Zimmermann. En pioner indenfor strik med nogle geniale teknikker. Hun skal studeres nøjere, og jeg havde lånt et par bøger om hende i sidste uge. Det var så dejligt at høre mere om denne fantastiske - nu afdøde kvinde.

Men sådan en uge går desværre alt for hurtigt.

Nu gælder det sidste workshop som er med Sidsel Sangild - her gælder det 3D - hækling

Morgenløbeture er det også blevet til et par stykker af. Det er rart med nye ruter i smukke omgivelser

Du ønskes en inspirerende dag

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 kommentar:

  1. Ih, hvor du oplever meget.
    Ja, fælles passion er et godt bindemiddel... Og inspirerende.
    Elizabeth Zimmermann er en af mine favoritter. Jeg fik Knit one Knit all i julegave for nogle år siden, den ligger som ide bank. Ingerlise er også god til undervisning.
    Du vender hjem proppet med ideer til strikkeprojekter mm.
    Og fotos fra Sønderjylland... hvad synes du om min hjemegn?

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.