mandag den 30. juni 2014

Nyt projekt Contiguous - første sommerferiedag.....

Det er fantastisk at tage hul på en lang sommerferie. Alle muligheder står i kø og er ved at snuble over hinanden.

Nogen gange kan jeg bliver helt forpustet ved tanken om alt det, jeg gerne vil nå.

I dag har jeg ikke lavet meget ud over tid til egen-tid.

Jeg startede morgenen med tanker om næste projekt strik.

Flere ting er på to - do listen. Familiemedlemmer jeg gerne vil glæde med strik, de har sagt, de kunne tænke sig. Når jeg kigger på min stak af trøjer, har jeg da vist også efterhånden "nok". Det tror jeg nok - "nogen" synes.

Jeg fandt en del af mit højlandsuld og strikkede sammen med Tweed Me Please for at se, hvordan det påvirkede farverne. Så kan jeg gå og fantasere om projekter, hvor det evt kunne være en mulighed.

Contiguous - metoden er jeg heller ikke færdig med at udforske. (Kan da hviske jer i øret, at opskriften kommer på dansk - har det fra designeren selv).

Jeg søgte på Ravelry efter metoden i trøjer til mænd. Eneste gang jeg strikkede en herretrøje, måtte jeg selv i gang med en opskrift. Det gik også godt - men tænker alligevel, at pasformen vil blive endnu bedre med et ærme efter Contiguous - metoden.

Nu er jeg så i gang med "Adam" og den er designet af en ung mand - Kevin Castel. Sejt. Hans eneste endnu på Ravelry. Godt ser han da også ud. Han står selv model.

Her starter man med ærmerne, for som han skriver meget praktisk, så kan strikkefastheden lige tjekkes en ekstra gang og for det andet, så vil man måske bruge sin lange rundpind til magic loop på ærmerne. Og så nytter det jo ikke den er optaget af kroppen. Se det er da en praktikker.

Denne gang skal metoden afprøves ved at strikke nedefra og op - det er jeg lidt spændt på. Men igen nye udfordringer - ny læring. Der strikkes rundt hele vejen - og ingen montering efterfølgende ud over to sting, lover han.

Jeg strikker i højlandsuld med den lyse rullesten tilsat en mørk grå alpaca fv SNF41 for at få det melerede farvespil. Jeg strikker på p 3.5

Løbeturen på 6 km fra morgenen blev klaret op af formiddagen. Det er noget af det dejlige ved ferie, at jeg kan løbe fra morgenen af, hvis jeg da ikke lige lade mig rive med af eksperimentering med garn. Morgenløb holder jeg mest af, men er ikke så god til at få det gjort, når jeg skal møde 7.45.

Men nu har jeg ferie til 4. August. Mange dejlige morgenture venter forude.

Smuk dansk sommer

Og min gule sommerbluse bliver ikke en UFO - nu får den lige et par runder, inden sengetid. Jeg skal ikke strikke for mange runder ad gangen, da bomuldsgarn og mit højre håndled ikke er såå vilde med hinanden.

Måske I får den at se i næste indlæg (halvfærdig)....

Morgenfrisk - det dur

 

 

3 kommentarer:

  1. Det er da den bedste start på en ferie... God tid og nye projekter... God fornøjelse med herretrøjen...Adam ser godt ud!!! ;_)
    Er der en der trænger mere til strik end du?
    Har du fundet andre gode opskrifter i Contiguous?
    God nydelsesfuld ferie med sol og godt vejr til løbeturene....

    SvarSlet
  2. Egentid til alting og ingenting lyder rigtig dejligt :)

    SvarSlet
  3. Det lyder rigtig godt at opskriften på din sidste trøje kommer på dansk. Lige en model, jeg godt kunne tænke mig at strikke. Du laver utroligt flotte trøjer - og hurtigt :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.