tirsdag den 24. juni 2014

Contiguous- metoden fortsat ......

Jeg har været på arbejde, men kan næsten ikke slippe mit spændende strik. Jeg kan godt ærgre mig over, at jeg ikke havde tålmodighed til at få fat i en frisk farve og måske i uld/bomuld.

Men pyt - cardiganen bliver fin.

Her kommer en fortsættelse i billeder.

Mange finesser overrasker undervejs fx en elegant vending i halskanten, da den skulle agere forkant med knaphuller.

Udtagninger ind under armhulen

På billedet med ryggen ses den fine bue, der dannes. Det er godt med de retstrikkede stykker, som giver afveksling, når cardiganen nu skal strikkes i længde.

Jeg strikker frem og tilbage som opskriften foreskriver, da jeg er i gang med at lære. Men kan sagtens se den strikket rundt og evt opklip efterfølgende.

En enkelt selfie har sneget sig ind. Det er ikke så nemt at tage ordentlig. Men den lover godt. Kommer til at sidde noget nær perfekt.

Her er et billede af modellen. Opskriften er let at følge selvom den er engelsk. (Link i forrige indlæg til metoden og opskriften).

Ændring: Jeg har lavet en retrille på begge forstykker.

Den vil gøre sig rigtig godt i en god sommerfarve.

Alt strikkes i en arbejdsgang. Der bliver kun få ender at hæfte - ellers ingen montering.

Ærmerne strikkes rundt i magic loop.

Ingen syninger overhovedet - ud over knapperne - som man næsten forventer springer i af sig selv.

Hurra for en dygtig designer - og så er opskriften til fri afbenyttelse :)

Jeg strikker ikke hele tiden - løbeturen i dag på 5.5 km gik til svanesøen.

Jeg er så imponeret over, at alle ti ællinger er der endnu. Svaneparret var i avisen forleden. Jævnligt flytter de fra en sø til en anden. Det skal lige siges, at der er en ret trafikeret vej mellem de to søer. Der var en, der havde taget et billede af svaneparret en tidlig morgen på vej over vejen - fotoet var i den lokale avis.

Det er sjovt at følge, hvor hurtigt de vokser.

Nå, der kom vi måske på afveje

Cardiganen venter

God tirsdag

 

5 kommentarer:

  1. Så spænnende konstruktion der er på din cardigan. Tak for linken til opskriften i forrige post. Det er skønt at vi kan lære nye ting bare ved at bruge internet. Glæder mig til at se den færdig - det lover godt!!!

    SvarSlet
  2. Det er herligt, at du også er blevet helt bidt at den strikkemetode! Ja, mit første forsøg i grå uld blev jo til en stor strikkeprøve.... Det skete for lidt ... Dette mønster har mere afveksling!
    Du strikker med to tråde... hvad er strikkefastheden? Pinde?

    SvarSlet
  3. Hvor bliver din trøje fin. Jeg kan næsten ikke vente med at komme i gang med samme opskrift men har lige et par ting der skal være færdige først. Er ved at lave Beate fra Rasmilla, en dejlig sommertop. Du har ret det er næsten som en god bog man ikke kan lægge fra sig, når man lærer nyt☺

    SvarSlet
  4. Hvor ser det spændende ud...jeg har downloadet opskriften, garnet har jeg....hvad venter jeg dog på ? ;-)

    SvarSlet
  5. Ser godt ud. Og grå er altid en god farve.
    De er fine de små svaner

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.