tirsdag den 21. januar 2014

Store og små projekter

Langdistancekrammere her på bloggen luner altså også, skulle jeg hilse og sige.
Dejligt med en lille, opmuntrende kommentar.
Hvordan går det i min strikkeverden?
Jeg prøver at vende retsiden ud på mine tanker - se lyset, selvom vejret er mørkt og trist og ikke ligefrem bidrager med meget.
At tænke over og mærke efter, er det, der er tid til, når man på legal vis sidder og strikker. En god proces.
Hvordan går det så med hændernes arbejde, mens tankerne får frit spil om stort og småt.
Ja, her er det også stort og småt, der dukker frem - overspringshandlinger og afledningsmanøvrer, kan være det, der opretholder gejsten i mere end en forstand.
Denne strukturtrøje strikket i Livornogarn i farven khaki str. 1 år er blevet færdig. Et lækkert blødt garn, men et noget dyrt bekendtskab. Jeg brugte 209 gram - altså måtte der 5 ngl. til. Strikket på pind 4.5.

Udgangspunktet for trøjen fandt jeg her, men anvisningen holdt ikke mht garnforbrug



En vest i falsk patent blev det også til. En let sag på bare 81 gram.

En lille retstrikket vest i str. 1 år strikket på pind 3 i en rest fra garngaragen.dk
Ting, som er beregnet til at kunne komme ud i verden til en, som har brug for for lidt lunt.

Udgangspunktet for de vestene har jeg fundet i Susie Haumanns bog: Knit for your Kid

 
Så nu har jeg fået mit eget "rygmærke", da jeg synes, man godt må vide, hvor det kommer fra.
På ikastetiket.dk kan man selv designe sit mærke.
Ja, så er der jo stadig Hr. Trøje. Der er nu delt til krop og ærme, og så er det jo bare at strikke rundt og rundt og rundt og......

Den er prøvet nogle gange, og jeg har en god fornemmelse af, at den kommer til at passe.
Halsen ser lidt lille ud her, men bliver fin, når der kommer en skjortekrave under :)
Det er ved at være længe siden, jeg selv har fået strik - de store, fine projekter før jul blev jo foræret væk.
Så det må der rådes bod på, så snart herretrøjen er færdig. Men man kan jo godt begynde at lade tankerne gå i den retning.
I dag skal jeg med mellemste datter ud for at se på hendes nye lejlighed i Horsens, som hun flytter til 1. april.
Desværre når vi ikke at besøge Horsens Industrimuseum. Her er alle modellerne fra " Mange Masker" ellers udstillet. Men måske en anden god gang - udstillingen er der til marts.

God tirsdag til dig, der læser med.













2 kommentarer:

  1. Du har da fået fine ting fra pindene, og mandens trøje begynder at ligne noget godt!
    Jeg var ikke klar over at der var en udstilling omkring "Mange masker" .... den gad jeg godt se.
    Fine mærker du har fået. Hvilken bredde/bogstaver har du valgt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Glemte lige... Jeg er vild med dit nye fine blogdesign! Hvor fandt du det? Og de "mærkater" på billederne; er det i belliredigeringen???

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.