lørdag den 4. januar 2014

Sjælevarmer ....... eller mit mest brugte strik

I dag var vi til begravelse.

En nær og daglig samarbejdspartner som frivillig i Kræftens Bekæmpelses Lokalforening og "næsten" nabo døde 1. nytårsdags morgen. 67 år. Alt for tidligt. Lungerne ville ikke mere. Underligt - før jul organiserede han vores julemarked. Aktiv indtil 23. december.

Igen blev vi mindet om, hvor skrøbeligt livet er - og hvor hurtigt, vi kan miste, det vi har kært og "kun til låns" for en tid.

Så er det godt at komme hjem - og varme sjælen ved brændeovnen og strikkepindene. Lade tankerne få frit spil og ikke mindst ro.

Vi påmindes om livets forgængelighed sådan en dag. Vi berøres - ikke kun i medfølelse for de, der i dag mistede en kær mand, far og farfar - men også i tanke for vore egne nære og det liv, vi måske ofte tager som en selvfølgelighed.

Sjælevarmeren var noget af det første jeg strikkede sidste år. Den er lækker, lun og blød.
Det er også det strik jeg bruger oftest, når det er køligt. Den luner om skulderen og er så god at putte sig i.

Hver morgen, når jeg har fri, er det det første, jeg tager om mig, inden jeg kommer "ordentlig" i tøjet.

Når jeg kommer hjem fra arbejde kommer den på.

Den hedder Siris sjælevarmer og er fra Mere feminin strik af Lene Holme Samsøe. Så er den strikket i alpakka fra Sandnes Garn. Det var før, jeg vidste noget om garnudsalget i Gug :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.