mandag den 13. januar 2014

Hr. Trøje

Jeg var ellers kommet godt i gang. Halsudskæringen blev højere bag til. Men jeg må erkende, at den vil blive alt for bred, inden jeg bliver færdig med raglanudtagningerne.

Så det blev en OMMER!

Så nu har jeg regnet - lavet lidt om på mønster, så det passer til forstykket. Endvidere strikkede jeg på pind 4.5 - nu har jeg valgt pind 4, så det bliver lidt mere fast i det.

Kæmpe fordel med top - down, så den kunne prøves undervejs.

Halsudskæringen har jeg også ændret. Nu tror jeg på det.

Men for Søren - det dur da slet ikke at strikke til håndbold, hvis jeg skal se alle de lækre detaljer i kampen.

God mandag

 

 

5 kommentarer:

  1. Det er fejltagelserne vi lærer af!!!! Jeg undrer mig bare over at jeg så ikke er klogere....
    Det er ellers er smukt mønster, selvom det ikke er håndbold egnet... Jeg har valgt noget med glatstrik!
    God strik og håndbold EM.

    SvarSlet
  2. Kære Ellen.
    Jeg har med succes brugt din metode med højere halsudskæring bag til. Nu kunne jeg tænke mig at vide hvordan du gør når du strikker ribkant. Det ser rigtig fint ud.
    Hilsen Vivi

    SvarSlet
  3. Jeg samler maskerne op i halskanten. Dejligt du har haft succes - det har jeg også på mine trøjer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nåh, jeg troede du kunne lave ribben i samme arbejdsgang. Sådan synes jeg det ser ud på billedet.
      Hilsen Vivi

      Slet
  4. Billede nr 1 er med høj nakke - her samler jeg normalt op i halskant efterfølgende. Den er nu trevlet op. Billede to er ny begyndelse - her er for og bag samme højde - så her er begyndt med rib. Først efter ribben begynder jeg raglanudtag. Håber det lykkes denne gang.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.