torsdag den 27. juni 2013

Mit sted

Mit sted
Nederst i haven har jeg et godt sted om sommeren

Stedet opstod, da der blev fældet træer i haven.

Det er stedet, hvor jeg sidder og puster ud efter en løbetur

Stedet, hvor jeg filosoferer over tilværelsen

Stedet, hvor jeg nyder synet og duftene af blomst og jord

Stedet, hvor jeg sidder og tænker, når noget går mig på

I går var sådan en dag, hvor jeg blev påvirket af negative vibrationer. Jeg var til et møde, som jeg var tovholder på, hvor ét af medlemmerne viderebringer negative budskaber uden direkte at komme ind på hvem, hvad og hvorfor. Det er så uprofesionelt, tænker jeg -  når man så alligevel ikke kan komme til at følge op på det, så hænger det bare der i luften.

Og hvad er budbringerens motivation for at bringe andres frustrationer videre på et møde, hvis det ikke er noget, der skal gøres noget ved? Måske er det i virkeligheden budbringerens egne frustrationer?

Jeg hader, når der ikke kan følges op på den slags.

Her kan jeg sidde og kigge ud - gemt bag Dronningebusken

Når jeg så er klar til at slippe tankerne - kan jeg lige gå omkring den smukke purløg.  Grønt drys til en æggemad og fornyet energi.
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.