tirsdag den 25. juni 2013

Øjet rækker vidt.....

og nogen gange længere end godt er. Kender I mon det?

I går var en dag fyldt af herligheder for øjet. Først var jeg til fødselsdagskaffe 14.30 hos kollega, der diskede op med lækkert pølse- og ostebord samt selvfølgelig en lækker dessert.

Kl. 17.30 skulle jeg så videre til studenterfest - og behøvede sådan set ikke flere kalorier den dag. Men så var der jo en lækker lakseforret, oksemørbrad og endelig en lækker dessert.

Sådan er det også med det strikketøj, jeg nu har gang i. Øjet syntes bare, det var så sød en trøje, da jeg i sin tid var på visit i en garnbutik. Jeg glemte bare at tage højde for mine evner til monteringsarbejde. Det er med bekymring, jeg ser frem til det.

Mønstret er norsk. Der skal klippes op både foran og til ærmer. Frygten for, at resultatet ikke bliver godt efter det store arbejde, som det er at strikke med flere farver, ligger konstant og lurer. Derved fratages glæden ved at strikke den betydeligt.

Det, der driver værket, er min stædighed og til dels nærighed. Garnet ligger der og kræver at blive brugt. Det har det gjort længe.


Nå  - udfordringer er til for at løses. Jeg kan jo starte med en løbetur efter arbejde i dag. Det kan være, det letter.

2 kommentarer:

  1. Du behøver bestemt ikke frygte når du når til montering af din skønne trøje,strik du bare videre,på Seyfarts opskrifter strikkes der et lille ekstra stykke på ærmerne med en tråd garn,så er der til at dække den opklippede kant så den bliver pæn.Strik evt et lille stykke strik til at prøve på,jeg har syet og klippet mange på maskine og det er aldrig gået galt,er det ren uld du strikker i kan der med fordel dampes godt efter opklip.Lækkert ser det ud :))

    SvarSlet
  2. Tak for de opmuntrende ord Gitte. Jeg forsætter fortrøstningsfuldt.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.